Handel detaliczny - Sklepy średnioformatowe - Leader price

Jedna z największych sieci dyskontów wykorzystuje belownice do utylizacji odpadów

Gdy Leader Price, gigant w branży dyskontów spożywczych, poszukiwał wydajnego rozwiązania utylizacji odpadów, które miało zastąpić rotokompaktor, wybór padł na belownice Bramidan.

Wyzwania

  • stop Mało elastyczny rotokompaktor
  • stop Wysokie koszty konserwacji
  • stop Wielokrotne odbiory odpadów co tydzień

Wybrane urządzenia

Belownice pionowe model X25 AD i B20

Ciężar beli: 

X25 AD = 200-300 kg - karton

B20 = 200-250 kg - karton

Korzyści

  • done 30% oszczędności na wyposażeniu
  • done 700 USD rocznych oszczędności na konserwacji
  • done Wzrost wartości odpadów kartonowych

Icon_BenefitsThumbsUp_1500x1500

Belownica znacząco obniża koszty konserwacji

Ponad 700 m2 powierzchni sprzedażowej w sklepach oznacza, że w sieci dyskontów spożywczych Leader Price wytwarzane są ogromne ilości odpadów opakowaniowych. Wcześniej pracownicy sklepów prasowali wszystkie odpady kartonowe i plastikowe za pomocą rotokompaktorów. Był to kosztowny i czasochłonny system utylizacji odpadów.

Pan Cresson, specjalista ds. zakupów pracujący dla Leader Price, wyjaśnia: „Rotokompaktory to kosztowna inwestycja, która wymaga podpisania pełnej umowy serwisowej, ponieważ maszyny trzeba kontrolować co kwartał. A to oznacza dodatkowy wydatek 700 euro rocznie na każde urządzenie”.

Do tego należy dodać koszt materiałów eksploatacyjnych - odpady plastikowe i kartonowe są prasowane do plastikowych worków o pojemności 1100 litrów, które wymagają regularnej wymiany.

Logistyka

Problemy logistyczne stanowiły coraz większe wyzwanie. Personel Leader Price stale mierzył się z problemem składowania worków z kartonem. Ponieważ ilość miejsca w sklepie jest ograniczona, konieczne było zwiększenie częstotliwości odbiorów odpadów.

Rotokompaktor znacznie pogarszał również warunki pracy, ponieważ urządzenie to wymaga stałego dopływu wody, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się kurzu w magazynie podczas zgniatania kartonu. „To rozwiązanie było nieekologiczne ze względu na duży pobór wody”, wyjaśnił Cresson.

Bramidan cardboard baler next to fire extinguisher and finished cardboard bale

Właściwe rozwiązanie oraz 30% oszczędności!

Inwestując w belownice Bramidan B20 i X25 AD, Leader Price było w stanie obniżyć koszty nowego sprzętu o 30%. Znacznie zmniejszyły się również koszty konserwacji, ponieważ nasze niezawodne belownice wymagają tylko rocznego przeglądu.

W kontekście przychodu, belownice Bramidan przyczyniły się do wzrostu wartości kartonu, ponieważ prasowane odpady nie były już zwilżane wodą. Dodatkowo sklepy Leader Price mogą teraz przechowywać nawet do trzech bel odpadów w magazynach. Dzięki temu średnia liczba odbiorów odpadów spadła do jednego w tygodniu.

Obecnie karton i plastik są prasowane w tym samym urządzeniu, oszczędzając miejsce w sklepie, ponieważ wymiary belownic B20 i X25 AD są znacznie mniejsze od rotokompaktorów.

Przede wszystkim zaś poprawiły się warunki pracy dla personelu. Nowe belownice są cichsze, niż poprzednie urządzenia, a także suchsze, dzięki czemu ze sklepów zniknął zapach pleśni.

Jednoznaczne korzyści

Dla Leader Price nowy system utylizacji odpadów jest bardzo korzystny. Racjonalna inwestycja przyniosła szereg oszczędności na różnych poziomach - od kosztów konserwacji sprzętu po wzrost przychodów ze sprzedaży odpadów. Zwiększyła się także przestrzeń w magazynach oraz poprawiły się warunki pracy.

Obniżyliśmy koszty nowego sprzętu o 30%.

— Mr. Cresson, Specjalista ds. zakupów, Leader Price

Informacje o kliencie

Leader Price

Ponad 700 m2 powierzchni sprzedażowej - czyli nieco więcej, niż u konkurencji - powoduje, że sklepy sieci Leader Price jest dwu-, a nawet czterokrotnie większe od tradycyjnych dyskontów. Obecnie sieć ma ponad 550 sklepów w całej Francji.

Informacje o kliencie

Leader Price

Ponad 700 m2 powierzchni sprzedażowej - czyli nieco więcej, niż u konkurencji - powoduje, że sklepy sieci Leader Price jest dwu-, a nawet czterokrotnie większe od tradycyjnych dyskontów. Obecnie sieć ma ponad 550 sklepów w całej Francji.

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami 

phone 12 680 88 80
email bramidan@bramidan.pl


Szukasz skutecznych rozwiązań w zakresie gospodarki odpadami?
Zobacz naszą ofertę 

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.

keyboard_arrow_up