Handel detaliczny - Małe sklepy - Würth
Skorzystać z własnej rady
Gdy filozofia działania firmy opiera się na budowaniu wartości dla klientów poprzez prostotę i wydajność, dobrze jest samemu wdrożyć takie rozwiązania. Oddział firmy Würth w duńskim Odense zakupił belownicę Bramidan, żeby oszczędzić miejsce i zwiększyć wydajność. Pozytywne efekty tej decyzji pojawiły się dość szybko.
Przepełnione kontenery należą już do przeszłości
Würth to sieć hurtowni, sprzedających m.in. narzędzia, materiały budowlane i montażowe. Oddział w Odense zakupił belownicę X10 2,5 roku temu po przeprowadzce do nowej siedziby. Ze względu na mniejszą ilość dostępnego miejsca potrzebna była kompaktowa belownica, cechująca się łatwą instalacją i dużą wydajnością.
„Wcześniej wyrzucaliśmy puste opakowania do dużego kontenera na zewnątrz. Czasami nawet wspinaliśmy się na niego i skakaliśmy po odpadach aby je bardziej zgnieść. W nowej siedzibie mamy niestety mniej miejsca. Najpierw rozważaliśmy mniejszy kontener i częstsze odbiory, ale po rozmowie z konsultantem Bramidan zdecydowaliśmy się na belownicę”, mówi Anders Prip, kierownik działu.
Łatwa i bezpieczna obsługa
Maszyna została ustawiona w punkcie odbioru dostaw i służy do prasowania na zmianę kartonu/papieru oraz plastiku. Sklep łącznie wytwarza ok. 3,5 tony odpadów kartonowych rocznie. Odpady są prasowane w 80 kg bele i odbierane co 5-6 tygodni. Ten sposób zarządzania odpadami jest znacznie łatwiejszy od poprzedniego, a do tego pozwala pracownikom Würth w większym stopniu skupić się na codziennych obowiązkach. Jednocześnie wzrosło bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Nawet się już nad tym nie zastanawiamy
„Nasze produkty są dostarczane w specjalnych pudłach kartonowych, które są bardzo solidne i po wykorzystaniu trudne do zniszczenia. Nie musimy się już tym przejmować. Teraz wrzucamy opakowania bezpośrednio do belownicy, która wykonuje za nas „czarną robotę” i prasuje je w bele”, wyjaśnia Anders i dodaje, że jest przekonany, że zarządzanie odpadami jest teraz znacznie łatwiejsze.
„Nie mierzyliśmy, ile czasu udaje nam się zaoszczędzić, ale zdecydowanie odczuwamy różnicę. Właściwie to nie myślimy już o tym. Po prostu rozpakowujemy towar i natychmiast wyrzucamy odpad”.
Jak dotąd sklep w Odense jest jedynym oddziałem firmy Würth, który zdecydował się na belownicę. Według Andersa Pripa, przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że pozostałe sklepy znajdują się na terenach przemysłowych, gdzie jest więcej miejsca na ustawienie kontenera. Nie ma jednak wątpliwości, że inne sklepy dużo zyskałyby wprowadzając system belowania odpadów.
„Na terenach przemysłowych nie ma aż takich problemów z miejscem. Mogą nawet nie zdawać sobie sprawy, jak szybka i łatwa jest obsługa odpadów dzięki belownicy”, zauważa Anders.
Nie mierzyliśmy, ile czasu udaje nam się zaoszczędzić, ale zdecydowanie odczuwamy różnicę.
— Anders Prip, Kierownik sklepu w Odense, Würth
Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami
phone 12 680 88 80
email bramidan@bramidan.pl
Szukasz skutecznych rozwiązań w zakresie gospodarki odpadami?
Zobacz naszą ofertę
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.